“Facebook-cită” cronică

 

Jobul de mămică full-time este cel mai frumos, dar şi cel mai obositor. Este un job fără câştiguri materiale, dar cu mari câştiguri pe parte sufletească. Este jobul meu actual.

Cum decurge o zi de muncă de-a mea? Așa cum decurge a oricărei mămici full-time, a cărei soț lucrează de dimineaţă până seara. Mă trezesc dimineață la 7:00 să-mi duc băiețelul la școală. Când mă întorc de la școală, profit de somnul micuței și îmi beau cafeaua. La ora 10:00, pleacă tati la serviciu, oră la care se trezește și pitica. De aici începe distracția. Ce e de bifat: schimbat, spălat, joacă, recuperat băiat de la şcoală, cumpărături, curăţenie, mâncare și multe altele printre astea. Bă, uneori e al naibii de greu. Că te simți bine, că abia mai poți să mergi, aici nu ai voie să-ți iei concediu medical. Trebuie să poți, punct! Sunt zile în care sunt extenuată, dar trag aer în piept și merg mai departe. Cea mai mare problemă a mea intervine atunci când copiii se îmbolnăvesc, deşi sunt extrem de atentă la starea lor de sănătate. La primul strănut, pun mâna pe telefon şi o sun pe doamna doctor, iar a doua zi sunt la ușa cabinetului.

V-am plictisit suficient cu prostiile mele, hai să vă spun de unde titlul articolului.

Deși o să-mi atrag multe injurii și antipatii, îmi asum fiecare cuvânt în parte. Am observat că noua modă de a trata copiii nu mai este cea clasică, mersul la doctor, ci mai nou, noul trend e să cauți un diagnostic la tata google, sau să ceri sfaturi pe diferite rețele de socializare. Da, știu, șoc și groază. Te simți ca și când ai lua parte la un episod din ” Doctorița Plușica”, doar că în loc de ochitoză, spinită, sătuloitoză, dezmembratită și obositoză, doamnele doctor “facebook-ciste” au alte diagnostice.

17918454_1298463210189963_1962872320_n

Să vă dau câteva exemple de întrebări si răspunsuri ale mămicilor care cer ajutor.

“Copilul meu în vârsta de două luni tuşeste de câteva zile, are febră si este agitat. De la ce este? Ce să-i dau?”

Copilul meu a căzut din pat şi s-a lovit la cap. A plâns, a vărsat puţin şi acum doarme. Ce trebuie să fac?

“Copilului meu i-au apărut nişte bubiţe, oare de la ce? Cu ce să-i dau să-i treacă? Hai că pun şi o poză, să vedeţi cum arată.”

“Copilul meu are scaun moale și are o culoare ciudată. Ce să-i dau? Aţi păţit şi voi asta? “

“Copilul meu s-a opărit la picior cu apă fierbinte. Plânge rău. Cu ce să-i dau?”

Astea sunt doar câteva exemple.

Răspunsurile, pe măsura întrebărilor. Aici, mămicile se împart în două tabere. Tabăra mămicilor care îşi tratează copiii clasic şi tabăra mămicilor trendy ( doctorilor de facebook). Aşa începe războiul, un război aprig pe viaţă şi pe moarte, din care mămicile trendy ies învingătoare.

Mi-e milă de micuții acelor mame. E mai usor să stăm în pat, să ne uitam la ei, să scriem pe facebook, decât să mergem la un control. Mergem la control când se agravează boala, când lucrurile devin mai complicate. Nu ne convine diagnosticul, că na, am avut grijă să nu se ajungă aici, şi dăm cu medicii de toţi pereții. Cei mai proşti, cei mai spăgari, cei mai inumani, cei mai nepricepuți.

Asta este mentalitatea unora și cu asta defilează. Deci, dragile mele mămici trendy, să nu cumva să mergeţi la doctor cu copiii.

Facebook = locul unde se nasc zilnic sute de doctori.

Medic = un cretin cu studii în medicină, care zilnic tratează şi salvează zeci de vieţi.

#Nu mai tratați copiii pe facebook. Mergeți cu ei la “cretinul” ăla, să vă dea un tratament adecvat!

Leave a Reply

