Fluturaşul blestemat

Acesta este un articol pe care nu mi-aş fi dorit vreodată să-l scriu, totuşi o fac. Nu pentru mine, pentru că nu aş vrea să retrăiesc acele momente nici măcar în scris, o fac pentru voi, pentru a vă atenţiona de eventuale pericole. Din păcate, viaţa de mămică nu este întotdeauna roz. Un moment de neatenţie se poate transforma într-o tragedie.

Să vă spun care a fost cea mai neplăcută experienţă prin care am trecut cu pitica mea. Eram acasă împreună cu soţul şi cei doi copii ai mei. Eu aşezam câteva hăinuţe în dulăpior, tati tocmai pusese fetiţa în pătuţul ei, iar băieţelul se juca. Deasupra pătuţului se află întrerupătorul. Este un întrerupător cu formă de ou prăjit, pe care am lipit câţiva fluturaşi cu adeziv. Vorbim despre fluturaşi de dimensiuni mici, cam de un centimetru.

wp-1484918876856.jpg

Nu ştiu cum s-a întâmplat, deoarece fetiţa nu putea să ajungă la el, cert e că s-a desprins un fluturaş de acolo şi a căzut direct în pătuţ. Se dezlipise!

La scurt timp, pitica a început să tuşească. Fiind într-o perioadă în care era puţin bolnăvioară, iniţial am crezut că tuşeşte din cauza răcelii. Tati a observat imediat că ceva se întâmplase, că ceva era anormal, a luat-o repede din pătuţ, spunându-mi că are ceva în guriţă. În câteva secunde, fetiţa se albise la faţă şi respira cu dificultate. Înainte ca tati să apuce să facă ceva, i-am luat-o din braţe, după care i-am băgat un  deget în guriţă, să văd dacă are ceva, dar nu am găsit nimic. Am realizat că fluturaşul se blocase în gât. Am întors-o cu capul în jos şi am bătut-o de câteva ori uşor pe spate, între omoplaţi, după care a vomitat câteva mucozităţi. Când am ridicat-o, era parcă şi mai rău. Devenisem disperată! Am întors-o din nou, i-am băgat iar degetul pe gât şi am început să o scutur serios. După această a doua intervenţie, a început să vomite. Printre lapte şi mucozităţi, a apărut şi blestematul de fluturaş, care era să provoace o tragedie. Nu pot să vă descriu stările şi trăirile mele din acele momente. Au fost clipe în care instinctul meu matern a fost dus la extrem. Am tremurat câteva ore după, retrăind parcă, acele momente de groază. Norocul meu a fost că mi-am amintit de sfaturile doctorului pediatru, care mi-a spus cum să procedez în astfel de situaţii.

A doua zi, am început să mă documentez, să caut articole cu metode de resuscitare în caz de înec şi am  vorbit cu mămici care au trecut la rândul lor prin situaţii asemănătoare. Manevra Heimlich, am folosit-o eu, dar din necunoştinţă de cauză, nu pot spune că am executat-o 100% corect.

Despre momentul în care am văzut fluturaşul afară din gâtul fetei, pot doar atât să spun, am simţit că m-am născut din nou!

One thought on “Fluturaşul blestemat

  1. Câtă tristețe! Fetita mea obișnuia să se “înece” cu lapte deoarece mânca cu poftă. Evenimente de genul acesta te fac sa realizezi cât de important e sa avem cunoștinţe de prim ajutor de baza. Un curs de genul acesta merita investiția!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

