Confortul nou-născutului

După venirea pe lume a bebeluşilor, părinţii abia aşteaptă să treacă zilele de maternitate şi să-i aducă acasă. Mulţi dintre aceştia, au deja o cameră pregătită pentru noul membru al familiei.

Cu toţii ne dorim o cameră cât mai frumoasă pentru bebeluş. Viu colorată, mobilă personalizată pentru copii, cu diferite jucării şi nu numai. Bineînţeles că toate acestea sunt făcute exclusiv din ideile şi dorinţele părinţilor.

Deşi ne-am ocupat foarte mult de aceste lucruri, sunt câteva aspecte de care trebuie să ţinem cont, pentru confortul şi acomodarea lui în mediul extern.

12832507_981156005254020_2315454340308084347_n

Camera bebeluşului trebuie să conţină un pătuţ cu marginile ridicate. Pătuţul trebuie aşezat într-un loc ferit de curenţii de aer. De asemenea, e de evitat amplasarea acestuia pe pereţii exteriori şi lângă ferestre. Dacă bebeluşul doarme singur, acesta trebuie culcat pe spate sau într-o parte, niciodată pe burtă. Nu trebuie să-i lăsăm în jurul său lucruri pe care le poate trage accidental, existând pericolul sufocării.

Camera trebuie aerisită zilnic. Temperatura în cameră va fi de 21-23 de grade, iar umiditatea de 50-60 %.

Nu trebuie să protejăm în mod special nou-născutul de lumină şi zgomot. Trebuie însă evitate excesele de de orice fel. Trebuie asigurată variaţia luminii zi-noapte. Ziua va fi lumină naturală şi zgomotele normale ale casei, iar noaptea linişte. Pe timpul nopţii putem folosi o lumină de veghe, care să ne ajute la hrănirea acestuia.

Îmbrăcămintea bebeluşului trebuie să fie din bumbac, bine spălată şi călcată. Hinele bebeluşului se spală separat, cu detergenţi speciali. Pe timp de vara, bebeluşul trebuie îmbrăcat cu body cu mânecă scurtă şi pantaloni scurti, iar pe timp de iarnă, body cu mânecă lungă, pantalonaşi şi şosete. De evitat supraîncălzirea copilului şi înfăşatul cu picioarele apropiate şi întinse. Un copil înfăşat prezintă mai multe riscuri de displazie de şold.

Indiferent că avem sau nu o cameră special amenajată pentru nou-născut, important este să-i oferim confortul de care acesta are nevoie pentru a face faţă cu brio noului său mod de viaţă.

15 thoughts on “Confortul nou-născutului

  1. Mi-ai adus aminte de fetita mea mica. Cu cata grija i-am pregatit si noi totul si ce incantati eram. Ce repede trece timpul… Mi-e dor, deja, de ea bebe

    Like

  2. Un articol foarte util care mi-a reamintit de perioada maternitatii. Am respectat in mare toate recomandarile tale si fetita a crescut santoasa, are deja 6 anisori.

    Like

  3. Multe informatii utile pentru proaspetii parinti. Imi aduc aminte cat de ingrijorata eram pentru orice fleac dupa ce mi-am adus puiul acasa. Si eu am tinut tot de toate aceste reguli. Mi-ai trezit amintiri frumoase!

    Like

  4. Si noi am achizitionat un patut cu marginile inalte, de care nu prea este asa de incantat, daca il asez acolo sta ce sta apoi incepe sa planga. Dar celelalte lucruri chiar tin cont de ele. Multumim.

    Like

  5. Foarte bune sfaturile. Eu nu am vrut sa amenajez camera dinainte si abia acum am schimbat obila, stickere pe perete etc. Am mers pe ideea ca daca ii faci de micuta se obisnuieste cu ele in camera si nu le apreciaza cand creste. Acum a fost extrem de entuziasmata sa isi vada noua camera(2 ani si 4 luni)

    Like

  6. Citind articolul tau mi-am amintit de cartea Mama si Copilul. Iubesc bebelasi si mamele gravide, tot ce tine de proces. Cand s-a nascut verisorul meu, am devorat efectiv ditamai cartea de 400 de pagini cred. In orice caz, foarte groasa. Incepeam sa o instruiesc pe matusa mea cum sa aiba grija de bebe :))

    Like

Leave a Reply

