Mamă cu iz de tocăniţă.

Trecem deseori pe lângă oameni care, spunem noi, sunt certaţi cu apa şi săpunul. Îi întâlnim în magazine, la piaţă, în RATB, sunt peste tot. În mintea noastră îi criticăm aspru şi nu le găsim nicio scuză, mai mult, am vrea să le spunem câte ceva..

mamica-acasa-1024x768

Mă consider o femeie îngrijită, îmi place apa atât de mult încât aş putea să dorm liniştită sub duş. Îmi place să mă aranjez până la cel mai mic detaliu. A, nu! Vorbesc prostii. Astea erau obiceiurile înainte să apară fetiţa mea. Acum obiceiurile s-au transformat mai mult în dorinte. Viaţa de mamică m-a transformat. Nu mă plâng, e viaţa mea, e cea mai frumoasă, e perfectă. Însă, dacă înainte nu mă duceam nici până la piaţă fără să mă aranjez, acum o fac fără să mă spăl măcar pe ochi. Foarte mare parte din zi, sunt eu şi copiii. Fetiţa are şapte luni, dar este foarte energică. Nu mai există loc unde să o las pentru cinci minute în siguranţă. Profit de minutele ei de somn să fac curăţenie şi alte treburi casnice, iar atunci când gătesc, o ţin cu mine în bucătărie. După o zi în care ai transpirat ca la saună, ai stat în miros de mâncare gătită, fetiţa a regurgitat de câteva ori pe umărul tău, şi-a lăsat băluţele pe faţa, pe mâinile tale, miroşi a orice altceva, numai a trandafiri nu. De unde şi versurile: “tu miroşi a flori de măr, eu miros a tocăniţă”. Cea mai mare dorinţă devine să-ţi vezi soţul intrând pe uşă, să poţi face un duş. Cele 10 minute în duş fac cât 5 şedinţe la spa. Şi uite aşa, de “la dungă”, am ajuns ca după o “zi de mamă” să miros a shaorma expirată şi să merg la piaţă ca un zombie dresat.

17 thoughts on “Mamă cu iz de tocăniţă.

    • Eu încă nu am copii, mă gândesc că ți se schimbă complet viața după, din toate punctele de vedere. Dar cu siguranță lucrurile frumoase le fac pe cele mai puține ușoare să fie uitate complet…

      Liked by 1 person

  1. Doar cine nu are copii nu te intelege. Eu am o fetita de 2 ani si am trait exact ceea ce spui tu. Am stat 24 din 24 cu ea si este depdendeta de mine. Nici la baie nu ma pot duce fara ea ca vine dupa mine si vrea sa se joace cu sulul de hartie sau vrea sa ii pun pasta pe periuta.
    Cea mai nasoala experienta a fost ca am stat cu ea in Bucatarie sa fac ceva de mancare si balansoarul pe care il aveam era ceva mai aproape de nivelul solului si a facut conjunctivita. M-am simtit cumplit si foarte vinovata.
    Referitor la dus …. de cate ori am zis ca ma duc sa ma spal si ea era atat de agitata incat am cazut ca un soldat langa ea. Te inteleg perfect dar pe masura ce trece timpul totul se va schimba si vei avea timp si pentru tine. Vei vedea

    Like

    • Asa este.Eu am si un baietel de 6 ani care tocmai a inceput grupa pregatitoare.Cu el.lucrurile au fost mult mai usoare.Acum totul este mult mai greu dar extrem de placut.

      Like

Leave a Reply

